Afsluitingsceremonie HP11

Vrijdag 5 juli was het eindelijk zo ver, de afsluiting van het Honours Programma voor de 12 studenten van het jaar 2017-2019. Deze avond werd gevierd in het Academiegebouw met familie, vrienden en andere betrokkenen van het Honours Programma.

De avond werd geopend door de opleidingsdirecteur Wim Dictus met een praatje over wat het Honours Programma inhoudt en wat de studenten en docenten de afgelopen twee jaar gedaan hebben. Vervolgens werd het woord overgedragen aan de Honours Coördinator van HP11, dr. Tobias Dansen. Hij vertelde over zijn ervaringen als Honours Coördinator en de tijd die hij heeft doorgebracht met deze 12 gemotiveerde studenten. Ook vertelde hij over wat hij zelf geleerd heeft tijdens het begeleiden van de Honours Studenten.

Daarna ging het woord naar de Honours Studenten zelf. Zij vertelden elk kort wat over iets wat ze gedaan hadden binnen het Honours Programma. Zo vertelde Dirk Drost wat over Stichting HBU en het bestuur daarvan, daarna sprak Brenna van ’t Veld over haar Individuele Project over Schizofrenie. Gevolgd door Amber van Elk die een praatje gaf over de maandelijkse groepsbijeenkomsten. Hierna sprak Anneloes Keijzer over de Reiscommissie en de Buitenlandse Reis naar Stockholm in 2018 en vervolgens vertelde Liset de Vries over haar verdiepingsopdracht voor de cursus MBOC. Daarna nam Daan Iglesias van Montfort het woord en vertelde over zijn Individuele Project naar nano-antilichamen. Gevolgd door Annelijn Speel die vertelde over het volgen van een Descartes Cursus en daaropvolgend sprak Kyra Swildens over het organiseren van het Spinoza Symposium vanuit Stichting HBU. Vervolgens vertelde Amber van Oirsouw over haar verdiepingsopdracht, ook voor de cursus MBOC en daarna gaf Saskia Vijver een praatje over het organiseren van het Interfacultair Symposium. Hierna sprak Yexin Ye over haar verdiepingsopdracht voor de cursus pathologie en als laatste vertelde Emma-Lena Maris over haar Individuele Project om HIV behandelingen effectiever te maken door middel van voorlichting en het opzetten van een website. Hieronder staan enkele foto’s van de avond om een sfeerimpressie te geven.

Hierna werd het woord weer gegeven aan de opleidingsdirecteur Wim Dictus, die alle Honours Studenten persoonlijk feliciteerde en hen een beeldje overhandigde (zie afbeelding). Ook werd de Honours Coördinator, Tobias Dansen, bedankt en kreeg een bosje bloemen. Daarna namen de Honours Studenten nogmaals het woord om ook hun dank voor dr. Tobias Dansen uit te spreken en zij hadden speciaal voor hem een sportshirt laten maken met het opschrift ‘Honours Coördinator BMW 2017-2019’. Ook gaven zij hem nog een dinerbon voor alle tijd en moeite die hij in het begeleiden van de Honours Studenten heeft gestoken.

Tot slot, is er nog een groepsfoto gemaakt voor het Academiegebouw en daarna was er de mogelijkheid om nog even te borrelen met de familie en vrienden van de Honours Studenten.

Nogmaals allemaal van harte gefeliciteerd met het afronden van het Honours Programma!

Van links naar rechts op de achterste rij:
Daan Iglesias van Montfort, Yexin Ye, Saskia Vijver, Annelijn Speel, Anneloes Keijzer, Emma-Lena Maris en Dirk Drost.

Van links naar rechts op de voorste rij:
Amber van Oirsouw, Kyra Swildens, Liset de Vries, Brenna van ’t Veld en Amber van Elk.

Met op de voorgrond de Honours Coördinator, Tobias Dansen.

COMMENT BEANTWOORDEN