Afsluitingsceremonie HP12

Na twee jaar bloed, zweet en (af en toe wat) tranen is het Honours avontuur voor HP12 tot een einde gekomen. Tijdens deze twee jaar hebben we niet alleen veel mogen leren van experts tijdens de maandelijkse bijeenkomsten, maar ook van elkaar. Hierdoor hebben we elkaar meerdere malen uit de brand kunnen helpen, waardoor we allemaal het programma succesvol hebben afgesloten. Meer dan genoeg reden dus om deze periode feestelijk af te sluiten! Of een afsluitingsceremonie daadwerkelijk doorgang kon vinden bleef nog even spannend, maar uiteindelijk heeft de commissie (Merel, Joline en Teuntje) het zo weten te organiseren dat we toch nog een feestelijke (fysieke) afsluitende bijeenkomst konden houden! Het doel van de avond was niet alleen om de twee jaar af te sluiten, maar ook om de genodigden een impressie te geven van wat wij in deze tijd bereikt hebben. Om jullie, de lezers, hier ook een beetje in mee te nemen geven we hierbij graag een kort overzicht van de avond.

Tijdens de avond was er voor iedereen een moment ingelast om te presenteren over een verdiepende opdracht, het individueel project, één van de maandelijkse bijeenkomsten of een andere activiteit tijdens het programma. Helaas kon Soumaya de avond niet fysiek bijwonen en kon zij dus niet presenteren over het door haar georganiseerde Spinoza symposium. Gelukkig kon zij via een liveverbinding alsnog meegenieten van de presentaties van de anderen. Zo vertelde Eline over ons bezoek aan het RIVM en hun onderzoek naar de rol van maternale antilichamen bij RSV-infecties, sprak Marleen over haar IP waarin hartfalen centraal stonden, presenteerde Merel haar IP over neuroesthetiek, blikte Karlijn terug op de buitenlandse reis naar Cambridge, liet Teuntje de e-module zien die zij heeft gemaakt voor het vak Weefsels, gaven Joline en Maaike een overzicht van een reguliere bijeenkomst en lieten een collage van foto’s van de HP-periode zien, vertelden Joost en Maaike over Stichting HBU in hun állerlaatste bestuursberichtjes, bespraken Janneke en Marieke de ingrijpende bijeenkomst waarin schizofrenie centraal stond, vertelden Karlijn en Joost over hun verdiepingsopdracht voor het vak Onderzoeksmethoden en sloot Jolijn af met een speech over de geweldige periode die we achter de rug hebben.

Naast de studenten, kregen Wim Dictus en Kristin Denzer ook de gelegenheid om te speechen. Wim, opleidingsdirecteur van BMW, sprak zijn trots en waardering uit voor het werk dat de studenten in twee jaar verzet hebben. Daarnaast reikte aan iedereen een beeldje uit dat, zo vertelde hij, symbool staat voor hoe de studenten hun vleugels uitslaan tijdens het Honours Programma en in de periode erna. Daarnaast zette hij Kristin Denzer en Adri Tomas nog in het zonnetje door hen een replica van de wisseltrofee van de Honours Teacher of the Year Award te overhandigen. Zo hebben zij een blijvende herinnering aan de trofee die zij door moeten geven aan hun opvolger. Een mooi aandenken voor zowel de studenten als docenten, dat een plaats verdient in de trofeeënkast! Kristin, als coördinator van HP12, sprak haar trots voor de groep uit door elke student persoonlijk toe te spreken. Geheel in stijl werd vervolgens een cadeau overhandigd dat onder andere ‘bubbels’ bevatte, het kenmerkende drankje dat geserveerd wordt door Kristin als er iets te vieren valt.

Samenvattend was het een mooie avond waar we met een goed gevoel teruggekeken hebben op twee fantastische jaren. We willen via deze weg Kristin en alle studenten bedanken voor hun steun en inzet in de afgelopen twee jaar; zonder elkaar hadden we het HP niet zó succesvol kunnen laten verlopen! Met een glas bubbels proosten we op het HP en alles wat ons nog te wachten staat!