Aftellen tot de Parijs excursie

Vandaag kan het aftellen echt beginnen: over precies een maand gaan we op onze grote buitenlandse excursie. Dit jaar zullen we met alle 24 honours studenten Parijs bezoeken. Het mooie Parijs mag dan wel bekend staan om de Eifeltoren, de romantische ambiance en kunstmuseums, maar wij komen voor iets totaal anders. Onze excellente studenten hebben een week voorbereid vol met excursies naar interessante labs, onderzoeksgroepen en prestigieuze instituten. We gaan ook naar (bio)medische bedrijven, waar we op de hoogte worden gesteld van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van (bio)medische technieken.

We hebben een heel strak gepland reisschema, omdat we het meeste uit deze excursie willen halen. Daarom bezoeken we zoveel mogelijk instituten en bedrijven. In de avond en in een paar schaarse vrije uurtjes is er tijd om rond te lopen door de straten van Parijs, om musea te bezoeken, te genieten van de Franse cuisine en natuurlijk is er tijd om de voetbalwedstrijden van het EK te volgen.

Wij kijken er heel erg naar uit om op 1 juli naar Parijs te vertrekken. Liefkozend noemen we deze excursie al de ‘Pareis’. Deze excursie zal ons bewustzijn van internationaal research en ontwikkelingen verhogen. Het vormt voor onze eerstejaars honours studenten de eerste gelegenheid om buitenlandse, prestigieuze universiteiten en instituten te bezoeken. Voor onze tweedejaars honours studenten is dit de perfecte internationale excursie dat de voltooiing van hun honours programma markeert. De studenten zullen een ‘blog’ behouden waarin uitgebreid beschreven wordt wat we elke dag gedaan hebben. Laat het aftellen beginnen!