Campus Party

Campus Party Op 26 mei bezochten we de internationale Campus Party in de Utrecht Jaarbeurs. Dit is een wereldwijd vijf dagen durend tech-event waarbij allerlei startups en bedrijven, maar ook educatieve instellingen zoals de Universiteit Utrecht en TU Eindhoven, presenteren wat zij bereikt hebben op het gebied van innovatie, creativiteit, wetenschap en digitaal ontwikkelingen. Wij liepen langs immense rijen tafels waaraan men op zware laptops druk bezig was met programmeren. We luisterden naar inspirerende speeches van jongeren met startups. De ervaren ondernemers vertelden vol enthousiasme hun tips and tricks voor een geslaagde onderneming. Naast luisteren was er ook de mogelijkheid om zelf de handen uit de mouwen te steken met bijvoorbeeld workshops, 3D-printers en een potje voetballen tegen de beste robotvoetballers van de wereld. Het was een geslaagde dag waarin we goed de groeiende bijdrage van techniek in onze maatschappij en het medisch vakgebied konden aanschouwen.