Denktank Thermo Fisher

Maandag 15 april kwamen 10 enthousiaste Honours Studenten en een werknemer van Thermo Fisher samen om te brainstormen over mogelijke onderwijsprogramma’s voor basisschool leerlingen. Dit wordt gedaan vanuit Thermo Fisher in het kader van Corporate Social Responsibility (CSR). Na wat brainstormen kwamen er enkele leuke ideeën naar voren. Deze ideeën hebben we vervolgens wat verder uitgewerkt tot een korte presentatie voor de basisschool leerlingen met daaraan gekoppeld ook een practicum wat vanuit Thermo Fisher geregeld en gegeven kan worden. De volgende onderwerpen hebben wij bedacht en uitgewerkt:

• Een presentatie over sikkelcelanemie (en evolutie) met daarbij een microscopie practicum over rode bloedcellen.
  • Een presentatie over de bloedsomloop met daarbij een practicum over bloeddruk meten en hartslag bepalen.
  • Een presentatie over de hersenen met daarbij een practicum over de verschillende functies van de hersenen.

Dit alles was erg leuk en interessant om te bedenken en uit te voeren. Wij hopen dat Thermo Fisher er wat aan heeft en dat de basisschool leerlingen het ook heel leuk zullen vinden!

Natuurlijk staan wij, de Honours Studenten van Biomedische Wetenschappen, ook open voor andere denktanken, mocht u of uw bedrijf daar behoefte aan hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen via info@stichtinghbu.nl.

COMMENT BEANTWOORDEN