LinkedIn Workshop HP12 + HP13

Afgelopen maandag 20 januari hebben HP12 en HP13 samen een bijeenkomst georganiseerd. Deze bijeenkomst ging over LinkedIn en werd verzorgd door Tirza Wildeboer van UU Career Services. Zij begon met het uitleggen van de basis van LinkedIn en waarom het zo nuttig is om LinkedIn te hebben. Daarna ging ze verder met hoe je een goed profiel maakt en welke informatie je daar allemaal op moet zetten. Dit deed zij aan de hand van voorbeelden en daarna gingen de Honoursstudenten zelf aan de slag. Foto’s werden toegevoegd; prestaties, activiteiten en andere relevante informatie werd op LinkedIn gepost, alles om een zo volledig mogelijk profiel te creëren. Tegelijkertijd liep Tirza rond om vragen te beantwoorden en mensen te helpen.

Nadat de studenten de basis van LinkedIn onder de knie hadden, ging Tirza dieper in op het vinden van vacatures en de vele verschillende mogelijkheden van LinkedIn. Dit was erg leerzaam en bood vele (toekomst)mogelijkheden voor de Honoursstudenten. Als afsluiting gaf Tirza nog enkele tips & tricks en konden de laatste vragen gesteld worden.

Voor veel studenten was dit de eerste kennismaking met LinkedIn, dus werden er gelijk connecties gelegd tussen de Honoursstudenten onderling. Niet alleen via LinkedIn werden deze gevormd, maar ook in het echt werd er gezellig kennis gemaakt. Dit werd ook goed afgesloten door gezamenlijk uit eten te gaan en daar nog gezellig na te praten over de bijeenkomst. Al met al was het een erg leerzame bijeenkomst en willen wij Tirza bedanken voor haar komst en uitleg!

Wist je dat Stichting HBU ook op LinkedIn actief is? Klik hier om naar de LinkedIn pagina van Stichting HBU te gaan en deze te volgen! Daarnaast is er ook een HP-BMW groep, die je hier kan vinden.

COMMENT BEANTWOORDEN