Professor Robert Gallo

Professor Robert Gallo is een beroemd biomedisch wetenschapper op het gebied van HIV. In de jaren 80 heeft hij namelijk een belangrijke rol gespeeld in de ontdekking van de correlatie tussen HIV en AIDS. Dit was een zeer belangrijke ontdekking, want in die tijd stierven veel (homo) mannen aan AIDS, maar niemand wist wat hier de oorzaak van was. Professor Robert Gallo is daarnaast betrokken geweest bij de ontwikkeling van een bloedtest voor HIV. Nog steeds draagt hij en zijn research team bij aan het onderzoek naar HIV en AIDS.
Op woensdag 4 mei zou professor Gallo naar utrecht komen om te spreken over zijn onderzoek naar HIV. Helaas kon professor Gallo niet naar Utrecht komen in verband met ziekte. Zijn lezing wordt hopelijk op een ander moment ingehaald.