SAVE THE DATE – Benefietsymposium Metakids 2020 (geannuleerd)

Op basis van het beleid van de overheid om alle bijeenkomsten en evenementen tot 1 juni te staken in verband met de coronacrisis, hebben wij besloten dit symposium te verplaatsen naar een andere datum We zijn op zoek naar een oplossing, daarover hoor je z.sm. meer! Bij vragen kun je altijd contact opnemen via info@stichtinghbu.nl.

De inschrijving voor het symposium is inmiddels geopend. Je kunt je hier inschrijven!

Op woensdag 29 april 2020 zal er vanaf 17:00 uur in de blauwe collegezaal van het A.A. Hijmans van den Berghgebouw (Universiteitsweg 98, 3584 CG Utrecht) ons eerste benefietsymposium t.b.v. Stichting Metakids plaatsvinden! Deze avond zal gaan over metabole ziekten en alle winst van deze avond zal gaan naar Metakids. Zij gebruiken dit geld om onderzoek naar metabole ziekten te kunnen financieren. Deze ziekten zijn (helaas) een van de grootste doodsoorzaken onder kinderen. Inmiddels zijn er meer dan 10.000 Nederlandse gezinnen die met de gevolgen hiervan te maken hebben. Daarom willen wij met deze avond metabole ziekten onder de aandacht brengen en tegelijkertijd geld ophalen voor Stichting Metakids.

Sprekers op deze avond zullen zijn:

• Caroline Bronkhorst (Metakids) samen met de vader van een patiëntje (meer weten over het verhaal van dit gezin, klik hier)
  • Prof. dr. Nanda Verhoeven-Duif (afdelingshoofd en professor Genetic Metabolic Diseases bij het UMC Utrecht en voorzitter van de Vereniging Erfelijke Stofwisselingsziekten Nederland)
  • Erika Buitenhuis, MD (medisch adviseur bij het Centrum voor Bevolkingsonderzoek en interim afdelingshoofd van de afdeling Pre- en Neonatale Screeningen van het RIVM)
  • Willemijn Kuper, MD, PhD-candidate (arts onderzoeker bij het WKZ op het gebied van de ziekte van Batten)

Deze lijst wordt mogelijk later aangevuld met nog meer namen!

Wij hopen natuurlijk zoveel mogelijk van jullie te zien op deze avond! Naast een hele leuke, interessante avond is het natuurlijk ook een hele mooie manier om een goed doel te steunen. Zet deze avond dus alvast in je agenda! Je kunt je hier aanmelden!

COMMENT BEANTWOORDEN