Online Symposium Biochemistry 8 juni 2020

Maandag 08 juni 2020 | 18:00 – 20:30 | Zoom

English text below

Ben jij ook zo benieuwd naar het onderwijs rondom biochemistry? Hoe een studieboek als ‘Biochemistry’ (Tymoczko et al.) tot ontwikkeling komt, en hoe je complexe informatie (al die eindeloze enzymen en substraten :-)) op een duidelijke manier overbrengt. Of wil je weten welke informatie uit wetenschappelijke bronnen geaccepteerd genoeg is om op te nemen in een studieboek? Kom dan naar het online symposium Biochemistry op maandag 8 juni van 18.00 – 20.30. We heten jullie ontzettend graag welkom!

Op deze avond zullen onder andere prof. dr. Harvey Lodish, professor Biologie aan Massachusetts Institute of Technology en hoofdauteur van het boek ‘Molecular Cell Biology’, en Adam Steinberg, illustrator van honderden onderzoeksartikelen, grants, reviews en studieboeken (waaronder ‘Biochemistry: a short course’ en ‘Molecular Cell Biology’) vertellen over het antwoord op bovenstaande en vele andere vragen.

Het symposium zal gehouden worden in het Engels. Verder zullen we gebruiken maken van het online platform Zoom. Wil je erbij zijn?! Geef je dan hieronder op met je naam en e-mailadres, dan nemen wij contact met je op met de gegevens en het programma van het symposium! We hopen jullie te zien!!

English version
Are you interested in education of biochemistry? How study materials, like the book ‘Biochemistry’ (Tymoczko et al.), are developed? Or would you like to get answers on questions like “How do you bring complex information (like enzymes and substrates) together in a clear way? Which scientific information is commonly accepted enough to include in study literature”? Please join our online symposium, on Monday the 8th of June from 18.00 – 20.30! Here, Harvey Lodish, professor of Biology at Massachusetts Institute of Technology and lead author of the study book ‘Molecular Cell Biology’, and H. Adam Steinberg, illustrator of hundreds of research articles, reviews grant proposals and study books (among which ‘Biochemistry: a short course’ and ‘Molecular Cell Biology’) will be talking about the answers to these and many other questions.

This symposium will be held via Zoom. Please join us by registering using the contact form below! We will contact you about further information and the program of the symposium. We hope to see you there!!

SPONSORING

Stichting HBU heeft een groot aantal mogelijkheden om te sponsoren. Mocht u interesse hebben, dan kunt u ons bereiken op info@stichtinghbu.nl.

Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Het is ook mogelijk een donatie te geven aan Stichting HBU. Klik daarvoor op onderstaande knop. Hartelijk dank!

Abonneer ook op de nieuwsbrief van Stichting HBU