Doel van Stichting HBU

Het doel van Stichting HBU is het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling van Honoursstudenten van de bachelor Biomedische Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht. De stichting ondersteunt deze studenten in het organiseren van bijvoorbeeld masterclasses en het uitnodigen van (internationale) sprekers. Daarnaast heeft de stichting een actieve rol in het organiseren van Honours-gerelateerde activiteiten zoals een interfacultair symposium, waarbij Honoursstudenten van verschillende studies samenkomen, evenals internationale ervaringen als de jaarlijkse excursie naar een buitenlandse universiteit. Stichting HBU biedt excellente studenten de kans hun kwaliteiten optimaal te benutten en te verbeteren, om zo hun mogelijkheden in de academische wereld uit te kunnen breiden.