Huidige bestuursleden

Nina Smeets

Secretaris 2022-2023, Penningmeester 2023-2024
Mail: nina.smeets@stichtinghbu.nl

Al van jongs af aan is heb ik grote interesse in het menselijk lichaam. Ik heb het altijd al fascinerend gevonden hoe complexe processen kunnen leiden tot op het oog vrij eenvoudige uitvoeringen. Wat ik ook al een lange tijd weet, is dat ik een steentje wil bijdragen in het helpen van (zieke) mensen. Vanwege deze interesses bleek biomedische wetenschappen dan ook de perfecte studie voor mij. Ik ben iemand die niet graag stilzit en het liefst bezig is om uitdagingen op te zoeken. Het Honours programma zie ik als zo’n leuke uitdaging om mijn kennis uit te breiden. Het opdoen van kennis op verschillende vlakken is ook de reden geweest om bij het bestuur te gaan. Het is iets heel anders dan biomedisch onderzoek, dat maakt het een leuke uitdaging. Op deze manier hoop ik, dit jaar als penningmeester, meer kennis te krijgen van onder andere management en financiën. Naast al deze studie gerelateerde dingen speel ik in mijn vrije tijd graag trompet, zowel alleen als samen met anderen!

Eefje Hogervorst

Vice-voorzitter 2022-2023, Voorzitter 2023-2024
Mail: eefje.hogervorst@stichtinghbu.nl

Van kinds af aan ben ik al dol geweest op puzzelen en was ik een nieuwsgierig aagje dat altijd overal op door vroeg en het antwoord moest weten. Dit is de reden waarom de studie biomedische wetenschappen zo ontzettend goed bij mij past. Ik vind het ontzettend leuk om dieper op de stof in te duiken en een verband te leggen tussen een verschijnsel van een ziekte en wat er gebeurt op moleculair niveau. Elke keer ben ik weer verbaast waar ons lichaam toe in staat is. Alhoewel ik eerst geneeskunde wilde gaan doen ben ik ontzettend blij dat ik in de wereld van de medische wetenschap ben gerold. Omdat ik het nou eenmaal niet kan laten om nog meer uit mijzelf te halen en meer te ontdekken, heb ik besloten om mee te doen met het Honoursprogramma. Het Honoursprogramma zet deuren voor mij open waarvan ik niet wist dat het mogelijk was of überhaupt bestond! Je hoeft maar een idee te hebben en dat idee kan werkelijkheid worden. Het was voor mij geen vraag meer toen de mogelijkheid kwam om deel te worden van het bestuur van de stichting Honours Biomedische wetenschappen Utrecht. Ik wil me namelijk graag ook op andere aspecten meer ontwikkelen, bijvoorbeeld door meer te leren hoe precies de organisatie en besluitvorming van een stichting er uit ziet. Zo leer je ook meer vaardigheden die later erg belangrijk zijn maar je niet leert op je studie. Hiernaast maak ik ook graag tijd vrij om een biertje te drinken met mijn vriendinnen op Unitas, te hockeyen met mijn ontzettend leuke team, een filmpje te kijken met mijn huis of zelf lekker te ontspannen met een leuk boek.

Prana Huijgens

Secretaris 2023-2024, Penningmeester 2024-2025
Mail: prana.huijgens@stichtinghbu.nl

Mijn naam is Prana en ik ben sinds kleins af aan in aanraking gekomen met allerlei verstoringen in het menselijk lichaam van mijn naasten. Ziekte is voor mij geen onbekend begrip. Maar het proces achter die ziekte, dat is iets buitengewoon complex. Het is een scala aan factoren die een voor een kunnen bijdragen aan de gesteldheid van het individu. Hoe komt het dat de een ziek wordt en de ander niet? Hoe uit zo’n ziekte zich en wat maakt dat het kan floreren? Maar wellicht nog veel belangrijker dan dat, hoe werkt het dan eigenlijk ‘normaal’? Dat zijn vragen die ik hoop te ontrafelen in mijn bachelor en dit honoursprogramma. Met name de hersenen zijn een mysterie dat mij eindeloos kan fascineren. Wat weten we toch eigenlijk ook weinig.. Mooi hè? Het bestuderen van zoveel moois en de bijdrage die je levert in de toekomst van een ander, dat zijn de dingen die mij aanspreken aan dit onderzoeksveld. Middels dit programma hoop ik mijn kennis en ervaring te verbreden en mij beter voor te bereiden op mijn toekomstige loopbaan, maar bovenal ook veel levenservaring op te mogen doen tijdens een periode waar ik met trots op wens terug te kijken.

Laura Hehemann

Vice-voorzitter 2023-2024, Voorzitter 2024-2025
Mail: laura.hehemann@stichtinghbu.nl

Mijn naam is Laura en dit jaar mag ik bijdragen aan de stichting Honous Biomedische wetenschappen als vicevoorzitter. Twee jaar geleden heb ik besloten om BMW te studeren omdat ik het heel interessant vind om te leren hoe het menselijk lichaam werkt en wat er allemaal in gebeurt. BMW doe ik nu al een jaar met heel veel plezier en het Honours Programma biedt mij de kans om nog meer uit BMW te halen en persoonlijk verder te ontwikkelen. Ik hou van de uitdaging en de vrijheid om op eigen initiatief te leren via het Honours Programma. Hiernaast zal het bestuur mij een unieke kans bieden om te leren hoe een stichting werkt en wat daar allemaal bij komt kijken. Naast mij studie speel ik volleybal en hou ik van lekker ontspannen met vrienden en familie. Ik ben benieuwd naar alle leerzame ervaringen die ik de komende twee jaar ga opdoen!